Inför: Långa Billingeracet 2010.

Bara timmar kvar till start, spännande! Speciellt efter att ha dragit den stora nitlotten i hotellrumsutdelningen. Fönster mot en central gata långt ner i hotellet samt samma våning som någon slags fest, det var en glad trummis som spelade i salen brevid. Har väl fått 3-4 timmars sömn åtminstone, men det ingår lite i tävlingsförberedelserna tycker jag. Ska ner och äta mig en rejäl hotellfrukost strax, så man orkar trampa de 81 kilometrarna som man åtagit sig.

Målsättningen då? Har satt upp enkla mål iår som de flesta av er vet, ta poäng i varje deltävling. För att ta poäng behöver man placera sig mellan plats 1-50 i sin tävlingsklass. Så allt under en 50:e plats i Elitklassen är jag nöjd med.

Där har ni förutsättningarna och målsättningen för mitt Billingerace, jag önskar mig själv och alla andra deltagare lycka till och ett par pigga ben.

Banprofil och Karta över tävlingsområdet.

För mer information: www.billingeracet.se

Kommentera

