Tryck i benen och reslängtan.

Har ganska bra tryck i benen nu ändå, det känns helt okej. Ska bli spännande att mäta trycket mot andra snart! Det blir däremot inte någon katastrof när de kör ifrån mig, jag är ju en rookie.

Var ute och körde lite högre tempo idag, 90 minuter med bra tryck i motvinden + uppvärming/nedvarvning. Vart strax ganska precis 45 km, snitt 30 km/h under 90 minutaren och medelpuls 162 bpm (cirka 78% av maxpuls). Tänker försöka köra lite hårdare nästa gång, känns att det finns mer att ge utan att kliva över tröskeln.

Var till Blodcentralen på Gävle Sjukhus igår och lämnade prov för att få bli blodgivare, jag bad dem kalla mig någon gång i Oktober om jag var en önskvärd kandidat att tömmas på 450 ml. Vill du ge blod? Läs mer på www.geblod.nu.

Reslängtan.

Jag är sugen på Paris igen. Var där 2007 med min dåvarande sambo, en mycket fin stad. Skulle vilja strosa omkring längs de fina gamla husen med en systemkamera i handen, spendera mer tid i Louvren, det finns så mycket att se! Sen skulle jag vilja gå på julmarknad i Wien, se arkitekturen i Berlin, Prag och Barcelona, vandra i alperna, cykla i Skottland och njuta av solen i Toscana, åka gondol i Venedig, besöka Mt.Everest basecamp och vandra längs kinesiska muren samt resa till Japan.

Det känns hoppfullt och självförverkligande att ha drömmar och mål i livet, just nu kanske mina drömmar och mål är mer förankrade på närmare breddgrader än ovan. Men det finns inget som säger att jag inte kommer kunna göra något av ovanstående i framtiden.

3 thoughts on “Tryck i benen och reslängtan.

  1. Om du gillar häftigt arkitektur ska du ta dig till St. Petersburg. Går ju massa weekendresor från Sthlm om inte annat. Helt sjukt vilka häftiga hus det finns där, sen är det även ett plus att dom restaurerade stora delar av de gamla byggnaderna inför 300års jubileumet som var nångång runt 03/04. Nog ordbajsat, klart värt ett besök! :)

Kommentera

