Fan så fint!

Premiärturen på nya cykeln avverkad. Tog det väldigt lugnt men jag kände efter lite iallafall, den är bra fin! Stannade till några gånger och justerade sadelstolpen, kommer nog behöva flytta pedalclipsen lite bakåt med. Sen tror jag fasen det duger!

Men jag får nog köra ett par vändor till och känna efter lite. Första intrycket av SRAM X.X är bra, växlar tokrappt och bra känsla tycker jag också efter lite småjusteringar. Svårt att jämföra mot XTR då jag inte kört på den gruppen förut. Utväxlingsmässigt kändes 28-42 ihop med 11-36 på kassetten också mycket bra, även om jag redan nu kan tänka mig att köra på 11-32 istället. Men jag ska nog överleva.

Tid: 01:33:20
Distans: 38.98 km
Medelpuls: 140 bpm (cirka 68% av maxpuls)
Medelfart: 25.1 km/h

Gaffeln har jag egentligen inte provat förrens jag varit ute i skogen. Påtal om skogen så tog jag en sväng förbi Testebovallen för att kolla läget, det ska ju vara tävling där om 14 dagar. Det lär till att steka på ordentligt isådanafall för det är mycket snö kvar..

Kommentera

