Neue Sattelstützen!

Har gått och velat om jag ska klicka hem en KCNC Ti Pro Lite sadelstolpe från Dulight ett tag. Men som av en händelse dök det upp exakt en sådan stolpe på Happys Köp & Sälj i Måndags. Och idag kom den hem i lådan. Fint skick, bra pris och snabb leverans. Mitt påskgodis.

350 mm (30,9 mm), 152 gram.

61 gram lättare än den som satt där före, får se om den håller också! Har inte bara gnidit på stolpar idag, har även hunnit med att köra ett lättare rullpass i ruskvädret.

Tid: 01:11:23
Medelfart: 23 km/h
Medelpuls: 136 bpm (66% av maxpuls)

Imorgon har jag tagit ledigt hela dagen, så nu är jag ledig tills på Tisdag! I övrigt går det fint på arbetet, fått lite nya ansvarsområden och uppgifter som jag ser framemot att ta tag i. Dessutom kliver vi in i Trafikverket imorgon, så det händer grejer hela tiden just nu. Kort och gott, jag är stimulerad, positiv och glad!

2 thoughts on “Neue Sattelstützen!

  1. Stolpen kommer du nog bli nöjd med, har en lika själv, fast i 31,6×380, är grymt nöjd med den, och den håller, se till att dra fast den ordentligt bara, min sjönk en del till en början. Hoppas du blir nöjd med sadeln oxå, hade en sån för några år sen och gillade den hyfsat.

  2. Ja den hade en väldigt härlig yta måste jag säga, men den verkar också vara lite ”hal”. Får kleta på lite fästpasta om den envisas med att sjunka ner.

    Har haft problem med att de sadlar jag provat mer eller mindre kopplat bort kronjuvelerna flera dagar i sträck efter långa pass, så jag hoppas att denna ska fungera och passa mig bättre!

Kommentera

