Med gitarren i hand.

Nu när jag inte tränar, eller tänker på träning, eller läser om träning så har ett fenomen uppstått de här dagarna med förkylning. Tid över till annat! Gitarren har haft fått stå på lite olika platser senaste året, allt från förrådet till instoppad i sitt softcase. Men som sagt på senare dagar har den varit än mer i min närhet än förut. Den har fått sin plats i soffan, längst till vänster.

Samtidigt plockar jag inte bara strängar, utan även upp mina musikaliska spår. Det blir en del minnesbilder som dyker upp, ett jäkligt intressant fenomen. Inga negativa minnesbilder, snarare tvärtom! Den här sången minns jag att jag brukade sitta och plocka på och stirra ut genom fönstret i tonårsrummet i Sollefteå. Dagdrömmandes kring vad framtiden hade för planer med mig. Att jag skulle arbeta med teknik och vara cykelintresserad hade jag aldrig gissat när godstågen susade förbi 2 gånger per dag mot Långsele utanför fönstret. Mellan åldrarna 16-22 år ägde jag inte en cykel av något slag.

Men jag hade min gitarr, den gav mig mycket då.

Från skivan Loupita av Kristofer Åström, som du finner på Spotify. En annan toppenlåt från det albumet är ”Just Another Lovesong”. Nu ska jag bojkotta Melodifestivalen och plonka vidare tills fingrarna blir hårda igen.

4 thoughts on “Med gitarren i hand.

Kommentera

