Let the games begin!

Det har slagit mig, OS är här. Jag är förslöad i sittform, nästan apatisk kring det faktum att det faktiskt är dags. Just nu väntar jag på att Simon Ammann ska hoppa kval i Backhoppning. En sport jag inte tittat på sedan Farmor tvingade mig se någon finne hoppa långt i Världscupen för mer än 6 år sedan. ”Hyvää Suomi pojat!” skanderades i lägenheten uppe vid Backliden i Långshyttan.

Men det var förut, men till OS är man helt plötsligt allätare. Allt är mer eller mindre intressant, t.om Curling.

Vet ni inte vem Simon Ammann är? Om ni har tid över, så rekommenderar jag att ni kollar på Vetenskapens Värld och deras serie om olympier i rörelse. Jag håller tummarna för den lille teknikern från Schweiz.

Kommentera

