What if the best is yet to come?

Hittad, en gammal goding. Spelad, på konstant repeat i tonåren. Avgudar munspelspartierna i låten, det är väl inget speciellt, men har man bara Bob Dylans munspelsvrålande som referens så blir det ju helt plötsligt enormt bra. Tufft instrument i övrigt, tjejerna flockades kring munspelarna.

Det var faktiskt anledningen till att jag började spela gitarr en gång i tiden, man skulle vara lite emo (fast det uttrycket fanns inte riktigt då, så gammal börjar jag bli) och då skulle enligt musikteorin också tjejerna flockas ikring en. Till mitt stora förtret så fungerade det inte riktigt så, inte i mitt fall. Får skylla på mina taskiga gener istället, men jag fortsatte att spela. Är ju envis ibland.

Min rockstarstatus kanske befann sig i någon liten grad på ena sidan av Ångermanälven, om den äns tog sig upp ur vattnet egentligen.

Men en av de sakerna jag lärt mig och som jag fortfarande tror starkt på när det går riktigt tungt, är att man måste försöka blicka framåt och våga ställa sig frågan: ”What if the best is yet to come?”.

Hoppet tar en människa väldigt långt i väldigt många situationer.

Emo and out.

2 thoughts on “What if the best is yet to come?

Kommentera

