Guten morgen!

Jag försöker leva efter en väldigt enkel regel när det gäller sömn, den funkar alltsom oftast mycket bra.

”När du är trött, gå och lägg dig.”

Jag har flextid på arbetet, vilket betyder att jag kan börja allt mellan 06.00-07.57. Ju tidigare jag börjar, dessto tidigare får jag gå hem. Men, det är viktigt att få sin skönhetssömn också. Jag brukar i regel gå och lägga mig allt mellan 18.30-22.00, beroende på om jag är trött eller inte. Ju tidigare jag är trött, dessto större säkerhet är det att jag kliver upp och kommer till arbetet vid 06.00 som i sin tur innebär att jag får mer tid till träning på eftermiddagen utan att det blir för sent/mörkt. Men det viktigaste är att jag får mina timmar i sänghalmen.

Den här veckan har det varit någon slags rekord i att bli trött tidigt, därav mitt pigga tillstånd 07.03 på en lördag. Viktigt med morgonrutiner också, iallafall för mig.

Kontroll av vilopuls vid uppvaknande.

Fråga Das(s) Våg hur det ligger till på viktfronten, 81,3 kg.

På med Äpplet (datorn), i med frukost och sen kör vi första passet för dagen! Fint som fisk!

2 thoughts on “Guten morgen!

Kommentera

