Skatteverket håller koll.

Fått en ”spännande” inkommande länk idag, http://intranet.skatteverket.se/. Jag förstår att ni vill hålla koll på min taxeringshistoria från gårdagen!

Märker att läsarantalet ökar stadigt (med mina mått mätt) sen November, så jag funderar över vad ni vill läsa om? Vad är det som får er att slösa den energi det kräver att klicka sig hit? Förutom dålig vana och bristande omdöme. Jag sade till mig själv från början att denna sida enbart skulle dokumentera min resa för den här elitsatsningen på MTB, men det är oundvikligt att vissa saker följer med på köpet. För det har ju inte varit så enkelspårigt, den har påverkat många delar av mitt liv.

Något jag personligen tycker är förlösande är när man tillåts få komma lite närmare inpå livet på människor, inte bara vardagen, träning och dagens outfit även om det givetvis också har sin charm. Där har Oscar blivit en förebild, det krävs en viss styrka att öppna upp sig och visa bland annat sårbarhet i ett sådant här forum som en blogg är, där man inte har full kontroll på allt. Det är en sak och tala inför sin bäste vän i ett enskilt rumt, en annan att låta hundratals människor ta del av ens bakslag och inte enbart framstegen.

Sen gillar jag som ni kanske redan vet självdistans väldigt mycket, där ligger Öijer bra till. Så där har ni väl egentligen 2 bra egensaker som man kanske skulle kunna ta till sig lite extra, mer öppenhet och självdistans. Och mer bilder tänkte jag försöka satsa på, om man ändå ska blanda in vardagen i detta så kan man nog göra det mer intressant med bilder.

Träningsmässigt så är jag riktigt mosig i benen efter dagens mörbultning på Monarken! Kommer ta en rejäl vilodag imorgon. En sån där vilodag då man tar hissen 3 trappor på jobbet och bönar och ber sina kollegor (läs: konsulterna) gå och hämta saker hela dagen. Gäller bara att veta vilket kostnadsställe det ska faktureras.

Det är ju dessutom Slaget om Siljan imorgon.

Kommentera

