120.139 kronor.

Fick kontrolluppgifterna för 2009 från min arbetsgivare idag, måste blivit något fel för de har rapporterat till Skatteverket 120.139 kronor kontant i bruttolön för mycket. Tänk om det vore så väl! Brukar ni kontrollera dessa uppgifter? Kan tänka mig att många bara öppnar och slänger. Det hade jag nog gjort om inte det diffat såpass mycket.

Vad mycket leksaker man skulle få, efter skatt är det ungefär 80.000 kronor? Får väl ta ett snack med det berömda lönekontoret imorgon. Antingen sätter de in 120.000 lök eller rättar till uppgifterna.

Snart är det Februari, 3 månader in i grundträningen. Spännande, det står lite still på utvecklingsfronten just nu men jag tror det har mycket att göra med att förfina nivåer och att det har varit lite hattigt den senaste tiden. Börjar sakta men säkert hitta tillbaks igen. Sen får man ju kämpa för varje watt i utveckling framöver. Sen blir skogsåka. Då får jag kämpa med tekniken istället.

Man måste kunna svänga också, inte bara ha en motor.

Nån som kan båda delarna, ihop med många fler, är Armstark. Om jag inte hörde fel så säger dem i slutet av inslaget att han ligger på 1 mmol vid 300 watt. Och att han efter 1 veckas träning inför Astanas träningsläger ökade med 25 watt vid FTP. Från låga 400 watt till 425 watt. Get a job! Undrar vad Schleckarna drar?

Det är kul med siffror, men det är tur att det inte är allt.

4 thoughts on “120.139 kronor.

Kommentera

