Feeling strong, so bring it on.

Så kändes det inför dagens Threshold Wednesday. Ledig, utsövd men vilket mysko pass.. har ingen bra förklaring på varför det gick så.. konstigt. Är inte besviken, bara fundersam.

Kanske är det bristen på tröskelträning under jul/nyår som gjort det, kanske är det felkalibrering på Monarken, kanske var det inte min dag idag, kanske har jag blivit svag(are), kanske var det mindre watt förra gången än vad jag trodde? Skillnaden mellan intervall ett och två idag är lite märklig tycker jag.. tanken är dessutom att det ska landa på runt 176-177 bpm på slutintervallen, ett par slag under tröskel (183 bpm). Så det klev jag ju över redan efter första kvarten, jävligt mysko. Borgmässigt var det ingen större skillnad tyckte jag, benen kändes så okej dem nu kan kännas på ett sådant här pass.

2010-01-06
3 x 15 minuter, 5 min vila mellan intervallerna.
(Max/Medel BPM)
1: 300 W (167/173)
2: 300 W (174/180)
3: 300 W (173/181)
300 W = 3,52 W/kg.

Jämfört med förra passet t.ex, då var det inom marginalerna, med en intervall mer t.om.

2009-12-16
4 x 15 minuter, 5 min vila mellan intervallerna.
(Max/Medel BPM)
1: 300 W (163/169)
2: 300 W (166/170)
3: 300 W (168/171)
4: 300 W (168/174)
300 W = 3,52 W/kg.

Får ta revanch på kvartarna nästa onsdag, då är det 4×15 också.

Skulle vara skönt med en varvtalsoberoende testcykel, det och en Peak Bike! Alternativt få tillgång till en lokal där dessa verktyg finns och utnyttja dem i träningssyfte.

Nu blir det lunch, lite Uncharted: Drakes Fortune I till PS3 som jag fått låna av en arbetskamrat och sedan lite styrka på Friskis. Tänker köra lugnt idag, Draken, lite ryggresningar och stabilitetsövningar.

Kommentera

