Familjen Hjortsberg evakuerar.

När syrrans karl kom hem från jobbet var han likblek och yr, kände sig inget vidare. Så han gick och lade sig och vilade, helt rätt! Någon timme senare efter Kalle och allt ätande så hade han fortfarande inte hämtat sig från sängen, sen rycks dörren från sovrummet upp och ut springer han in till badrummet. I allt frossande hade tanken aldrig slagit mig att grabbhalvan hade åkt på magsjuka! Familjen tittade på varandra och jag tror det tog ungefär 4 minuter innan vi hade en färdig evakueringsplan.

Vi har ju i vanliga fall en ganska ren ”leave no one behind” policy, förutom när det kommer till magsjuka. Men jag vet ju att vi redan vistats i härdzonen för länge för att denna evakuering ska någon större effekt.

Jag känner mig som Stålmannen just nu, men utvecklingen på detta ska bli intressant att följa. Oddsen för mig är ju perfekta egentligen. Svenska Spel har följande Live odds på att jag ska få magsjuka:

Ja. Odds: 0,99.
Nej. Odds: 8,45.
Någon blandning. Odds: 5,34.

Den som väntar på något gott!

One thought on “Familjen Hjortsberg evakuerar.

Kommentera

