Shuttlecock.

Idag har jag spelat Badminton med 2 karlar från jobbet, jag var sämst, det grämer mig väldigt. Men det släpper snart! Om inte annat borde jag förstått hur det skulle sluta när Persson drog fram ett eget racket och ställde sig i serveposition. Dags att mörka formen till nästa gång, och utrustningen! Fredagshumor uppstod vid fikabordet på eftermiddagen, det var en seriös avhandling kring hurvida man kan kalla Badmintonboll för boll, samt att det heter Shuttlecock på engelska. Fler hade slagit fast humorn i detta, pubertal humor, jag vet.

Fasen att jag var så kass idag, jag brukar ju vara halvbra på allt! Men nu har vi ju bokat in ett returmöte och då jeflar skall fjädrar flyga, eller syntet! Tog en sväng förbi Vitamin-D kuren på vägen hem, mycket skönt, somnade till en tjuga, vaknade som en bättre man.

Kommentera

