Trotjänare.

På med en ordentligt framskärm, en Silva Pannlampa på hjälmen, ett ordentligt baklyse samt något mindre lyse på styret så har vi nog en bra trotjänare i vinter! Dubbdäcken har jag redan införskaffat, men det lär väl dröja innan man behöver slänga på dem.

Dagens runda började med pyspunka i köket, nån ståltråd hade fastnat i däcket under gårdagens runda. När jag lossade på bakhjulet så krackelerade bromsbeläggen med tillbehör direkt, visade sig att dem var helt totalt stenslut, så det lär jag ordna innan nästa helg. Kom iväg till slut, utan bakbroms, Persson hakade på och mötte upp mig precis utanför hemmet och sen började vi rulla ut mot Skutskär. Sporadiska regndroppar, en delicatoboll (jag bjöd) och sen vände vi i Skutskär tillbaks till Gävle. Hakade på han hem till Utvalnäs och sen vände jag hemåt, tror han bonkade lite vid Engeltofta, såg bra tom ut i blicken. Vi pratade mat sista 30 min iallafall. Landade på strax under 4 timmar lungt tempo!

Jag har inte bestämt mig för om jag ska äta pizza eller göra stuvade makaroner och falukorv, jag har drömt om stuvade makaraoner inatt så jag tror det blir så! Man ska ju följa sin drömmar.

4 thoughts on “Trotjänare.

Kommentera

