Have you seen me lately?

Helgerna flyger förbi, kan vara för att med fredag eftermiddag inräknat är det mellan 8-10 timmar av veckans träningsmängd som ska få sitt. Den tiden är aktiv tid, sen har allt annat som halkat efter i veckodagarna som ska tas igen, så tiden går undan. Samtidigt är det väldigt skönt att det hela tiden händer något, att man har något framför sig, ett mål, en utmaning.

Har reflekterat lite över mitt sätt att alltid utmana mig själv att ta obekväma beslut, vi talade lite om ämnet vid lunchen igår, jag och Utbölingen från Sundsvall. För det är så jag har tagit mig framåt. När saker och ting börjar bli lite väl bekväma är det dags att komma ut ur bubblan och utmana sig själv, oavsett om allt som styr dig säger motsatsen. Fast han tyckte det var mer karaktäristiskt för ADHD än något annat, i all välmening såklart!

Alla de gånger jag gjort något obekvämt, nåväl nästan alla gånger, har det lett till något positivt. En förändring. Det är ett sätt att omorganisera sig själv, först tycker man det är skit för man har ju nyss funnit sin roll i verksamheten, men efter ett tag finner man den rollen igen samt att man kanske t.om (om man vill) lärt sig något. Det är utveckling för mig.

Jag känner att jag nyss genomfört en sådan omorganisation, nya arbetsuppgifter, tagit det här med cyklingen till en seriös nivå, ska försöka hitta boende som är hållbart i längden, komma ut lite mer bland vänner och bekanta m.m.

Sakteligen finner jag min roll i verksamheten igen, men då är det väl dags för nästa omorganisation igen?

Kommentera

