Nu är det krig!

Stämplade ut från Banverksfabriken tidigare än tänkt idag, känner mig inte helt 100%-ig måste jag medge, vilket är trist! Känner mig inte sjuk heller. En gråzon helt enkelt. Att träna vid gråzon har jag lärt mig att det är som att skrapa triss, plötsligt händer det. Antingen vinner du 25 spänn eller så går du back 25. Inga miljonvinster, inga TV rutor. Inget dubbelpass idag alltså. Inte ens ett singelpass. Även om den där vinstchansen faktiskt lockade.

Liten vinst eller en ren förlust. Min vilopuls imorse skvallrade lite också, lugnare helg och vilodag igår till trots.

Det är dock skillnad på skenslö och gråzon i min ordbok. Skenslö är när man funderar om man verkligen orkar, gråzon är när man vill men inte borde. Gissa vilken som är svårast att förhålla sig till?

Jag minimerar hellre mina risker än ignorerar dem. Så nu är jag i viloposition med filten i högsta hugg, önskar jag hade min soffa, ett varmt fruntimmer och en god soppa på lager. Men jag får nöja mig med filten och krigsförningen mot eventuella utomjordingar som huserar min fagra kropp.

Kommentera

