8 minuter.

Distans på schemat idag, bestämde mig för att cykla minst 3 timmar. Cyklar min planerade rutt och sneglar på tiden sista kilometrarna, skarvar lite här och var för att få tiden att gå. Jag har ju lovat kroppen 3 timmar. Tårna är bortdomnade och hemmets trygga vrå närmar sig allt fortfare. Kollar klockan en sista gång, den har gått 02:52:00, 8 minuter från det man sagt till sig själv att man ska genomföra, satans tidsrymd tänker jag. Och jag står ju dessutom vid dörren, centimetrar ifrån värme och bekvämligheter.

Fråga: Drar man några varv runt kvarteret eller skiter man i det och är nöjd ändå?
Svar: Man drar några varv runt kvarteret. Rättare sagt 8 minuter i varv runt kvarteret, varken mer eller mindre.

Kommentera

